Constanta Mamaia Litoral

02 Apr, 2009

Fondurile europene raman colacul de salvare al litoralului romanesc Fondurile europene raman colacul de salvare al litoralului romanesc

Posted by: Cazare Constanta Mamaia In: Cazare Hoteluri|Cazare Litoral|Cazare Mamaia|Cazare Vile si Pensiuni|Hoteluri|Litoral

In timp ce investitorii privati, fortati de criza, isi abandoneaza proiectele,

Concernul austriac SC CLH Turism SRL a anuntat ca si-a luat gandul de la realizarea statiunii Terra, in zona localitatii constantene 23 August. Primarul Iustin Urdea a anuntat ca vrea sa acceseze fonduri europene pentru dezvoltarea turistica a zonei Limanu – 2 Mai – Vama Veche.

In acest sens, el a venit si cu proiecte concrete care vizeaza constructia unei marine pe lacul Limanu si introducerea in circuitul turistic a padurii Hagieni. In aceste demersuri, edilul se bazeaza si pe o cooperare transfrontaliera cu autoritatile din Bulgaria, cu care a realizat deja o buna parte din pista de biciclete si o alee de promenada, ce leaga Vama Veche de prima localitate importanta din Bulgaria.

Terra – un proiect ratat

Proiectul in valoare de peste 200 de milioane de euro, care viza construirea unei statiuni de odihna si tratament in viitoarea zona turistica a localitatii 23 August, a murit inainte de a se naste. Si in acest caz, motivul principal pentru care investitia a fost blocata este criza financiara, care a lovit dur si in concernul austriac SC CLH Turism SRL, care se inhamase, cu sprijinul autoritatilor locale, la realizarea proiectului. SC CLH Turism SRL parea hotarat sa transforme zona lacului Tatlageac si plaja dintre Costinesti si 23 August intr-o destinatie turistica internationala. Investitorul cumparase deja 10 hectare de teren in apropierea plajei, cu un pret mediu de 20 de dolari pe metrul patrat. Mai mult decat atat, autoritatile din 23 August intabulasera terenul pe care l-au si introdus in intravilanul localitatii, demers necesar pentru demararea investitiilor. Austriecii mai aveau nevoie doar de cateva avize de la Consiliul Judetean Constanta, documente a caror eliberare a fost tergiversata destul de mult. Acum, in plina criza economica, concernul a anuntat ca nu isi mai permite demararea unui astfel de proiect si ca trece investitia in stand-by. Desi anuntul facut de reprezentantii SC CLH Turism SRL a fost unul clar, autoritatile din comuna 23 August si-au pastrat optimismul. Viceprimarul localitatii, Danut Trusca, spune ca, in scurt timp, Consiliul Local va aproba Planul Urbanistic Zonal pentru faleza si pentru zona lacului Tatlageac. El este convins ca, desi in acest moment nu mai exista investitori interesati de proiect, statiunea se va realiza intr-un final, chiar daca pentru acest lucru vor mai trece cativa ani buni.  Reamintim ca proiectul statiunii Terra a fost lansat in octombrie 2007. Investitorii au anuntat atunci ca statiunea va cuprinde doua hoteluri cu 10 etaje fiecare, care vor functiona pe tot timpul anului in sistem all inclusive. Proiectul mai prevedea realizarea unei baze de tratament, a unei zone de agrement cu piscina, a unei zone verzi si a unui heliport.

Concernul austriac spera atunci ca, in apropierea statiunii, care urma sa se intinda pe 600 de hectare, sa se dezvolte si un cartier de vile de vacanta. CLH Turism este o firma care investeste in comert, industrie si turism, iar reprezentantii concernului anuntasera ca au ales Constanta pentru o noua investitie datorita contextului dinamic in care se afla intreaga regiune.

Nici „Europa“ nu a fost un succes

De o soarta asemanatoare a avut parte si statiunea, despre care se vehicula ca va purta numele „Europa“, si care ar fi urmat sa se ridice in apropierea comunei Corbu, la mai putin de 20 de kilometri de Constanta.  Aici, unde se afla una dintre putinele plaje salbatice din Romania, au inceput deja sa vina anual cateva mii de turisti nostalgici dupa spiritul vamaiot de alta data. In aceste conditii, autoritatile locale aveau in plan realizarea, de la zero, a unei baze de cazare si agrement. Marian Galbinasu, primarul comunei Corbu, anuntase chiar ca doreste ca viitoarea statiune sa fie construita dupa o serie de reguli stricte. Edilul a declarat ca a purtat o runda de discutii cu mai multi investitori interesati de o viitoare statiune si ca lucrurile incepusera sa se miste intr-o directie favorabila. Mai mult decat atat, in zona se dezvoltase o adevarata isterie imobiliara, iar pretul terenurilor explodase in mai putin de un an. Criza financiara a alungat insa si investitorii de aici, iar proiectul a fost trecut pe linie moarta, cel putin pentru moment. Statiunea ar fi urmat sa se intinda pe o suprafata de 2.600 de hectare, fapt care ar fi pozitionat-o pe primul loc in topul statiunilor romanesti dupa suprafata. Aici ar fi urmat sa se practice un turism ecologic si sa fie realizate constructii din lemn, care sa respecte un regim de inaltime de maximum P+3.

Marina pentru veliere si iahturi de lux pe lacul Limanu

In timp ce doi edili isi vad proiectele ducandu-se pe Apa Sambetei, primarul din Limanu, Iustin Urdea, a descoperit cheia succesului. El a inteles ca proiectele bazate pe parteneriate publice-private sunt sortite esecului intr-o perioada de recesiune economica, asa ca a decis sa se bazeze pe fondurile europene. In timp ce ministrul Turismului Elena Udrea s-a aratat dezamagita de modul in care s-a transformat Vama Veche in ultimii ani, avansand chiar ideea unei noi locatii pentru locul boem de odinioara, Iustin Urdea a lansat trei proiecte majore, care urmeaza sa introduca zona Limanu – 2 Mai – Vama Veche pe harta turismului international. Primarul a anuntat ca, in numai cateva luni, vor fi demarate lucrarile la o marina destinata velierelor si ambarcatiunilor de lux pe lacul Limanu. Investitia va costa aproximativ trei milioane de euro, bani care urmeaza sa fie accesati de la Uniunea Europeana prin intermediul unui proiect, care prevede trei etape. In prima faza va fi amenajata o marina cu o capacitate de 60 de locuri, urmand ca, in cea de-a doua etapa, capacitatea portului sa se tripleze prin amenajarea unui iaht-club. Investitia nu se va opri aici, intrucat proiectul mai prevede si amenajarea unor spatii plutitoare de cazare, fapt care ar reprezenta o premiera pentru litoralul romanesc.

Rezervatia Hagieni, in circuitul turistic

Proiectele autoritatilor locale din Limanu nu se opresc aici. La 2 Mai ar putea fi construit un port pescaresc destinat activitatilor economice ale populatiei bastinase, dar care ar putea deveni, in timp, o destinatie turistica inedita. Aceasta investitie va avea o valoare de peste 12 milioane de euro. In plus, primarul a anuntat ca doreste si exploatarea turistica a padurii Hagieni prin intermediul unui proiect pe care urmeaza sa il deruleze impreuna cu Primaria comunei Amzacea. Viitoarea marina ar putea sa reprezinte punctul de plecare pentru un traseu turistic care va trece prin interiorul rezervatiei  Hagieni-Limanu. In acest caz, din cauza specificului zonei, se va practica un turism ecologic, in rezervatie fiind permis doar accesul ambarcatiunilor fara motor. Rezervatia Hagieni este una dintre cele mai mari din Romania, avand o suprafata de peste 430 de hectare. Zona se afla sub un regim de protectie sever datorita florei si faunei extrem de rare. Rezervatia este unul dintre putinele locuri in care se mai pot intalni specii rare precum: broasca testoasa dobrogeana, vipera cu corn si unele specii de paianjeni. Tot la capitolul dezvoltarea infrastructurii in scop turistic putem include si proiectul Primariei Limanu, care prevede accesarea unor fonduri europene pentru realizarea unei sosele de centura care sa lege municipiul Mangalia, aflat in imediata vecinatate a comunei, de punctul de trecere a frontierei de la Vama Veche. „Soseaua de centura va avea cel putin doua benzi pe sens si va ajuta la decongestionarea traficului, mai ales pe timpul sezonului estival. Investitia este extrem de necesara intrucat noi avem in plan sa introducem in intravilan cateva sute de hectare de teren, pe care urmeaza sa fie realizat un ansamblu rezidential“, a declarat primarul din Limanu, care a mai spus ca un alt proiect finantat cu fonduri europene a fost realizat deja in proportie de 40%. Este vorba de pista de biciclete si de aleea de promenada, care ajunge de la 2 Mai pana in  localitatea Shabla, din Bulgaria, si care costa peste 500.000 de euro. Si cum nu se poate zona turistica fara utilitati, Primaria Limanu s-a gandit la toate. Consiliul Local a lansat deja proiectul „Infrastructura de acces in zona costiera a regiunii de granita Vama Veche, 2 Mai – Shabla“, care urmeaza sa contribuie la imbunatatirea infrastructurii de acces in localitatea de granita Vama Veche si in localitatea invecinata, 2 Mai, prin lucrari de asfaltare si canalizare pe 10 strazi. Beneficiar al proiectului este Consiliul Local Limanu, in parteneriat cu municipalitatea Shabla – Bulgaria. Bugetul total este de 924.813,23 euro, urmand ca Uniunea Europeana sa contribuie cu 832.331,91 euro, prin intermediul Programului Phare 2006, Cooperare Transfrontaliera Romania – Bulgaria, Prioritatea 1, diferenta de 92.481,32 euro fiind asigurata prin cofinantare de Consiliul Local Limanu.

Sursa : www.financiarul.com

No Responses to "Fondurile europene raman colacul de salvare al litoralului romanesc Fondurile europene raman colacul de salvare al litoralului romanesc"

Comment Form

Holiday Apartments Constanta Romania

Rent A Car / Automobile de Inchiriat

Adresa ta de E-mail:

FeedBurner

Blog de cazare pe Litoral

Aici gasiti informatii legate de cazarea in regim hotelier in apartamente si garsoniere in sistem self cathering in Mamaia si Constanta.

Rezervare Online

Apartamentul Seaview Constanta
Apartamentul Seaview

Apartamentul Frezia Constanta
Rezervaţi acum Online

Apartamentul Iris Constanta
Rezervaţi acum Online

Apartamentul Penny Constanta
Apartamentul Penny

Apartamentul Coralia Mamaia
Rezervaţi acum

Apartamentul Hera Mamaia
Rezervaţi acum

Apartamentul Tania Mamaia
Rezervaţi acum

Apartamentul Maria Mamaia
Rezervaţi acum

Apartamentul Sophia Mamaia
Apartamentul Ekon

Apartamentul Ekon Mamaia
Apartamentul Ekon

Apartamentul Summer Land Mamaia

Apartamentul Athena Mamaia

Comentarii clienti

Rezervari Online

Trip Advisor

Fotografii